Interaktywna mapa
Plan orientacyjny w wersji pliku PDF - 2,79 MB
Projektowane parametryWykonawca zaprojektuje i wykona obwodnicę Morawicy i Woli Morawickiej w ciągu drogi krajowej nr 73 w tym elementy infrastruktury o następujących parametrach.
Przekrój budowany | - 2x2 |
Przekrój docelowy | - 2x2 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | - podatna lub sztywna
(dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego) |
Klasa techniczna | - GP |
Prędkość projektowa Vp | - 100 km/h |
Liczba i szerokość pasów ruchu | - 2 x 2 x 3,5 m |
Pas dzielący wraz z opaskami | - min. 5,0 m |
Rezerwa pod trzeci pas ruchu | - brak |
Szerokość opaski | - 0,5 m |
Pas awaryjny | - brak |
Szerokość pobocza gruntowego | - 1,5 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym warunków widoczności) lub ochrony środowiska i odwodnienia |
Kategoria ruchu | - KR 6 |
Obciążenie nawierzchni | - 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | - 4,9 m |
Pochylenie poprzeczne (jezdnie autostrady na prostym odcinku w planie powinny mieć pochylenie poprzeczne skierowane na zewnątrz korony drogi.) |
- 2,5% |
W pasie dzielącym należy wykonać przejazdy awaryjne spełniające wymagania:
- odstępy od 3 do 4 km;
- konstrukcja nawierzchni taka jak jezdni głównej
(§ 158 punkt 3 Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie [3]); - dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jak dla jezdni głównej;
- długość przejazdu - 90 m;
- konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przejazd.